Monday, July 21, 2008

Arizona's Fourth Congressional District Republican Candidate Richard Grayson Announces Campaign's Theme Song


PHOENIX, July 21 - Standing outside David Pham's Bamboo Bakery on West Glendale Avenue in Phoenix this morning, Richard Grayson, Republican candidate for Congress in the Fourth Congressional District, announced his campaign's theme song, the hit "El Corrido del Gringo" by El Gringo (Shawn Kiehne):

Del otro lado del rio
en tierra Norteamericana
naci brindandole honores
a la partida de rayas,
mas siempre fui cautivado
por la gente Mexicana.

En un Rancho haya en El Paso
yo me ganaba la vida,
pero no me imaginaba
lo mucho que cambiaria,
no conocia el acordeon
el bajo sexto y tequila.

Trabajaba con Vaqueros
de Chihuahua y de Durango
y escuchando sus corridos
fui el Español pronunciando.
Son mis mejores amigos
y son indocumentados.

Todos me llaman el Gringo
pues soy Norteamericano.
Pero una cosa les digo
siento que soy su paisano
y hasta la gente me dice
que hablo como Mexicano.

(hablado)
Con todo mi gran respeto
cariño y admiracion
para mis maestros
en el Español ellos son
Los Triges del Norte.

Me gusta la borrachera
ir de parranda en parranda
canto rolitas Norteñas
y una que otra con la Banda.
Que suene fuerte el Conjunto
pa' bailar con las chamacas.

Les soy sincero Señores
no tengo el corazon duro
respeto a los Inmigrantes
y de algo estoy muy seguro
que hay que ser buenos vecinos
y no levantar un muro.

A mis amigos mojados
que viven en el gabacho.
Yo que soy gringo les digo
sigan soñando y luchando
que esta Pais necesita
de su esfuerzo y su trabajo
.

(Copyright (C) 2007 Shawn Kiehne. Used without permission.)

English translation of the last stanzas:

I respect immigrants and of this I’m sure
We need to be good neighbors and not build a wall
To my illegal friends who live in the U.S.
As a gringo I want to tell you to keep dreaming and fighting
This country needs your effort and your work.

Following the announcement, Grayson went inside Bamboo Bakery and snarfed down some delicious bear claw cake pudding.

Grayson is running as a state-certified write-in candidate against Don Karg in the Sept. 2 Republican primary for Congress.

(Non-Gringo photos by the great Barry Goldwater)